Direktlänk till inlägg 10 mars 2014
På svenskan jobbar vi vidare med Mio min Mio. Vi lyssnar först på berättelsen och diskuterar kapitlet tillsammans.
Lektionens fokus idag handlar om punkt, stor bokstav samt frågetecken. När används vad och varför?
Eleverna vet oftast när det ska användas, men svårigheten är att sätta ut det med automatik och att inte slarva. Vi gjorde olika uppgifter där eleverna själva får sätta ut punkt, stor bokstav och frågetecken i en kortare text samt i olika meningar.
Vilken fantastisk koncentration!!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 |
|||
10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 |
16 |
|||
17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 |
23 |
|||
24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
|||
31 |
|||||||||
|