Senaste inläggen
Först får klassen läsa enskilt om människokroppen och sedan berättar de vad de har läst. Sedan får de i paren diskutera vad man behöver för att må bra. Sist men inte minst redovisa vad de har skrivit.
Då och då får klass titta på Matildas mattegåta. Dagens program handlar om hur mycket vatten man förbrukar när man duschar. På 10 min förbrukar man 100 liter. Hur många liter förbrukar man om man duschar i 5 min?
Jo, då sa klassen att man delar 100 i 2 delar, så får man svaret.
Bra jobbat klassen!
Vad ingår i tallriksmodellen och vad behöver vi äta för att vi ska orka lyssna eller utföra en aktivitet? Eleverna har valt en favorit måltid och sedan skapat den med hjälp av olika material. En sak i varje tårtbit måste ingå för att det ska bli en bra och näringsrik måltid.
I par ska de läsa och lösa uppgiften.
Vad är frågan?
Hur löser vi uppgiften?
De ritar och klura tills de kommer på lösningen.
Heja klassen!
Dagens tema så forsätter klassen att prata om kroppens olika ben och vart maten tar vägen när man har ätit. Vi pratar även om vilken näring kroppen behöver för att må bra. (Kostcirkeln)
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 | 7 |
8 | 9 |
10 |
11 |
|||
12 | 13 |
14 | 15 | 16 |
17 |
18 |
|||
19 | 20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
|||||||
|